reklama

Čo sa dopekla stalo s Lučinou

Nerada ľuďom vysvetľujem čo robím. Bohužiaľ sa skôr či neskôr, zväčša v rámci prvých 5 viet, každý veľmi originálne opýta: „A čo ty vlastne robíš“ alebo „A profesionálne…“ s veľavýznamne nedokončenou vetou, aby to akože nebolo nasilu. „Nuž tak…“ veľavýznamne nedokončím ja. Niektorí sa nedajú a pýtajú sa až do bodu, keď je mimo ich pochopenie, že nechodím do kancelárie na 9.00. Potom sa v rámci prevencie depresie prejde na rodinu. A tam to teprv vypukne. Fakty nesedia, ľudia nechápu, hlavičky sa krútia. „Takže počkaj, koľko súrodencov? A koho sú to deti? Takže ona je tvoja sesternica z druhého kolena?“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (72)

Najlepšie je tov rámci našej rodiny. Už aj tínajmladší členovia pozvoľna začínajú chápať, kto je koho mama, ktorá babka jelen otravná stará pani a ku ktorej sa musia správať semi-slušne (aj keď to sazväčša odvíja od objemu sladkostí, ktorými daná babka disponuje). Na stužkovej treba hovadsky diplomatickykalkulovať, ktorých príbuzných posadiť kam, aby nevlastný otec nesedel vedľabiologického a podobne. Niektoríčlenovia rodiny ostentatívne nejedia zákusky, ktoré priniesli znepriateleníčlenovia rodiny (teda pokiaľ sa im nepodarí odvliecť inkriminovaný a jedomnapustený krémeš do rohu, kde ho môžu nikým nepozorovaní diskrétne zjesť zazávesom). 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bojovým taktikámsa venujú natoľko, že niektorí z nás nemajú ani jednu fotkuz promócie. Zato ale vieme, aké to je byť na pokraji infarktu a čo znamenáskutočná láska. Skutočná láska jenapríklad, keď dovolíme babke, pod náporom sĺz a vyhrážok o odobratí sa dohrobu, že áno, budeme radi, keď nám na oslavu napečie koláče, ale nie nemusí,lebo sa dajú objednať, a potom ešte rok s úsmevom počúvame, že babka prenás aj koláče napiekla, všetko by pre nás spravila, tak sme ju o to prosili, avďaka žiadna. Alebo keď naša matka nacelú sálu vykrikuje, že kto je tu ešte od Hujerú, to je pravá láska. Neviem, čo vyviedla matka jedného nášho spolužiaka,že ho to v závere stužkovej prinútilo obnažiť sa pred všetkýmizúčastnenými.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak sme jednéhopekného dňa zistili, že moja sesternica, ktorá by teoreticky mohla byťz druhého kolena, ale nie je, bola zamilovaná do toho istého bratranca akoja. Bolo to dokonca v tom istomroku a v mojom príbehu sa táto životná epizóda spája s extrémnetrápnym nechceným prezradením, ktoré som musela ako 14-ročná prežiť nielen predbratrancom, ale pred celou chichúňajúcou sa rodinou. 

Omnoho radšej sispomínam na to, ako babka-botanička odhalila, že pestujem na balkóne trávu apotom jej švagriná, babka tej mojej sesternice povedala všetkým deťom, že sa somnou majú baviť naďalej, aby ma priviedli na lepšie chodníčky. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale k bratrancovi:Sesternica mlčala až doteraz, teda do minulého týždňa, keď som jej rozprávala,že sa mi o bratrancovi snívalo a že je to divné. Potvrdili sme si, aké sme boli kravy, niektoré z nás tráviac väčšinu poobedípo skončení povinnej dochádzky na ZŠ na Mierovom námestí v nádeji, žebratranec pôjde okolo (môžete trikrát hádať, ktorá z nás to bola). Začalisme cez skype na internete hľadať nejaký snár. Keďže najbližší symbol pri school sweetheart bol sweet potato, rýchlo násto prestalo baviť a venovali sme sa vlastným, omnoho kreatívnejšímvýkladom. 

I wish Sigmundwere here, hovorím jej a ona si zrazu spomenula, že aj jej mame sa snívaloniečo výborné. Jej mama je mojanevlastná teta. V svojom sne bývalav strome. Presnejšiev high-tech domčeku v strome, ktorý jej vybudoval jej bratranec, môjnevlastný otec (áno, má blízko k stromom). V rámci toho sna bola u mňa variť. Zrazu jej niečo chýbalo, tak išla dole k bratovi (môj nevlastnýstrýko) požičať si, a po ceste stretla mňa v družnom rozhovore so susedoua najlepšou kamarátkou Norou M. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som sinakoniec cvrkla. Vždy som chcela byťnajlepšia kamarátka Noriky, ale v kombinácii so stromo-domčekom, kde sipredstavujem tetu v jej nažehlených košeliach a lodičkách, mi asi prestalifungovať zvierače. 

Ešte mi povedala,že Lučina zmenila majiteľa a stojí za milú jarmilu. Prehodnocujem svoj návrat na rodnúhrudu. 

Hádanka prečitateľov: 1) kto zabil Malinu av akom rodinnom vzťahu je k rozprávačovi a k ostatným rodinnýmpríslušníkom spomenutým v príbehu? Prípadne: 2) čovarila teta

Maria Modrovichova

Maria Modrovichova

Bloger 
  • Počet článkov:  105
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pyta vela jest Zoznam autorových rubrík:  BAI heart NYCSloh z prázdninSúrodenci HyčkovciSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu