reklama

Pár cvikov na ovládanie mysle

Začala som chodiť na jógu. Okrem svalov ako Madonna si od toho sľubujem trochu ohybnejší chrbát, ktorý mám tuhý ako štolwerk pred kontaktom so slinami a najmä pokojnú a vyrovnanú myseľ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (53)

Pri cvičení nám naša duchovná a telesná majsterka (neviem ako sa ten post nazýva, ale ju nazvime Monika) hovorí, čo a ako máme robiť, aby to malo čo najväčší účinok. Najdôležitejšie je správne dýchať a sústrediť sa LEN na prítomnosť. Zabudnúť na to, čo nás trápi a čo nás ešte čaká…“hlboký nádych-dvakrát taký dlhý výdych.“Stojíme vedľa seba v rozpätí 10 centimetrov, každou rozpaženou rukou sa nevdojak dotýkame svojich susedov a pri čumulangme (najfrekventovanejší cvik trochu iného mena, ale podobného znenia) simultánne vrážame a dostávame do hlavy bosé smrduté chodidlá osôb cvičiacich za nami a pred nami. Väčší relax si človek ako ja, ktorý dostáva záchvat zúrivosti aj pri 3 minútovej jazde v preplnenom trolejbuse, ani nevie predstaviť. Cvičenkyňa po mojej pravej ruke sa pri sústredenom správnom dýchaní podobá na byvola. Naťahuje a vydychuje vzduch s takou vervou, že sa jej tvár úplne zmraští. Monika práve vysvetľuje, že „pri jóge sa má všetko robiť s ľahkosťou, nie nasilu.“ Dievča sa hneď odhodlane začne snažiť ešte viac – veď ľahké dýchanie nikomu z neba nespadlo - a jej grimasa teraz pripomína byvola zmäteného, zlým duchom posadnutého.Medzitým ma v pozícii hore-pozerajúceho psa štiepa chrbát tak, že moja maximálne prekrvená hlava skutočne nemyslí na nič iné, len na to, kedy ma prelomí vo dvoje. Zabúdam na termíny, nemožného kolegu, ktorý v snahe získať čas nezdvíha telefón, lyžovačku, ktorú kvôli nemu asi nestihnem a kamošku, ktorá ma za to zabije. Sústredím sa „LEN na seba a na svoje napnuté telo“ (trasúce sa nohy a ruky sa časom určite poddajú, inak sme ja aj štolwerk ako skala). A ešte trochu na cudzí dlhý vlas, ktorý sa mi pri hlbokom nádychu prisúva stále bližšie k nosu. Pri cviku na zemi ležíme vystreté na podložke a Monika nám hovorí, akú energiu cíti z toho veľkého počtu ľudí. Ja intenzívne cítím hnijúci neht na nohe panej za mnou, ktorý ma láskyplne šimrá vo vláskoch. „Natiahnite nohy a ruky do diaľky,“ povzbudzuje nás Monika a pani neváha. Obdivujem ju, nenechá sa z pozície vyrušiť ani faktom, že už mi vlastne stojí na hlave. Závideniahodná koncentrácia! Keby som sa len ja dokázala tak uvoľniť…Ďalší cvik už vyžaduje skúsenosť a určitú svalovú hmotu. Monika nás ubezpečuje, že „každý sám najlepšie vie, čo jeho telo zvládne. Nevšímajte si, či to dokáže váš sused, sústreďte sa LEN na seba.“ Spomedzi nôh namáhavo vytiahneme hlavy, obzistíme, či to niekto vzdal, a keďže sa všetci tvárime ako rodený Sun Wu Kung, urputne tlačíme naše vytuhnuté hnáty do šialenej polohy. Niekto ma pri páde kopne do hlavy a niekto veselo prdne. S veľkou ľahkosťou, podotýkam, tak ako sa na jógu sluší a patrí. Ku koncu hodiny mi začne tiecť sopeľ. Asi z toho prievanu a chladného linolea. Nevadí, hlavne, že som úpne vyrovnaná. Pri posledných relaxačno-strečingových úkonoch máme poďakovať svojmu telu za to, čo dnes dokázalo a svojej mysli za to, že ho sem prinútila ísť. Miesto ďakovačky myslím na téglik tresky, ktorý svojmu telu doprajem hneď po príchode domov. Okamžite sa začínam veľmi silno koncentrovať. Všetky zmysly sú zapojené. Pred očami vidím tresku, na jazyku cítím tresku, v nose cítim tresku a skoro by som odprisahala, že ju aj počujem. Tak sa mi to nakoniec podarilo. Dokážem ovládať svoju myseľ!

Maria Modrovichova

Maria Modrovichova

Bloger 
  • Počet článkov:  105
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pyta vela jest Zoznam autorových rubrík:  BAI heart NYCSloh z prázdninSúrodenci HyčkovciSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu