reklama

Káva a cigarety

Raz za rok dajú na Stv2 o tretej nadránom Kávu a cigarety. Všetci sa z toho idú pokakať. Pcha, mávam nad tým rukou. Veď TAM ja môžem Jarmuscha stretnúť hocikedy, kludne aj v potravinách. Ale TU sa aj ja idem z kávy a cigariet pokakať. Nie z filmu, na tom sa mi páči hlavne skeč s Alfredom Molinom a tým Britom. Najtrefnejšie. Jeden sa snaží ako idiot, a nakoniec je idiot ten druhý. Občas sa bojím, že tak aj ja skončím. Ako víťazný idiot.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Káva a cigarety je vysedávanie na drevenej lavici v kuchyni na Karadžičke. Vonku je bratislavských letných 30C, za otvoreným oknom sanitka odváža dehydrovaného dôchodcu. Holubice hrkútajú. Dedo s babinou sedia za stolom oproti mne na stoličkách, pijú turka a fajčia. Tuším mildesortky fajčili, kto si to má pamätať. Ja som bola ostrihaná na Kazisveta šiesteho, čierna ako cigánča a niečo som žrala, to je isté. Presne si pamätám len dymček, čo stúpal zo zapálených cigariet a ponad muškáty mizol von na ulicu. Potom už nefajčili. A potom prestali fajčiť všetci. TAM sú fajčiari vyhnanci, a dobre im tak. TU si robím svoje okruhy. Kávéház. Kaffeehaus. Naposledy v Sacheri nikto nefajčil, turisti po sebe gúľali očami, normálne bolo v tom sterilnom ovzduší vidieť. Vychytila som sa na Kärtnerstrasse do prvej trafiky. Po vyše troch rokoch nefajčenia. Niekto kurva musí udržať tradíciu. Kaffee und Zigaretten, kávé és cigaretták, pozerám pritom na nejakú operku, a hovorím si, pekne TAM je, ale chýbajú také dve-tri storočia. TAM je všetko, ale len TU je „Royal Diamond Hotel vo Veľkom Mederi.“ Kam sa hrabe Essex House…Tu sú veci. To sú mi veci! TU sa hrozí smrťou a človek hneď vie, že to je láska. „Ja umriem ak si ten koláčik nedáš,“ hovorí jedna z pokraja hrobu. Bývalá fajčiarka. Keď na ten koláčik neprídem, ide sa strmhlav dole. „Keby ste ma už radšej pochovali,“ ľúti sa. Ja sa tiež ľútim. Čo ak a ja budem TAM? Veď sme to zažili. Lusk! A je to. Nebudem ich môcť vziať na kávu do Viedne, alebo vrieskať „Fakt už nevládzem. Ani kúsok!“

Maria Modrovichova

Maria Modrovichova

Bloger 
  • Počet článkov:  105
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pyta vela jest Zoznam autorových rubrík:  BAI heart NYCSloh z prázdninSúrodenci HyčkovciSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu